یک آنتی ویروس خوب چه مزایایی دارد؟

۱۵ بازديد

اول از همه بد نیست به این بپردازیم که نرم افزار آنتی ویروس چیست و چه کاربردی دارد؟
 آنتی ویروس یک ابزار امنیت داده است که با هدف محافظت در برابر ویروس ها، جاسوس افزارها، بدافزارها، روت کیت ها، تروجان ها، حملات فیشینگ، حملات هرزنامه ها و سایر تهدیدات سایبری آنلاین در یک سیستم کامپیوتری (کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، موبایل و …) نصب می شود.



اما ویروس چیست؟

به نقل از وب سایت تکنولوژی ترنجی ویروس هر برنامه ناخواسته ای است که بدون اطلاع کاربر وارد سیستم می‌شود. می‌تواند خود تکثیر شده و گسترش یابد. اقدامات ناخواسته و مخربی را انجام دهد که در نهایت بر عملکرد سیستم و داده ها یا فایل های کاربر تأثیر می‌گذارد. ویروس کامپیوتری را می توان به عنوان یک بیماری کامپیوتری در نظر گرفت، درست مانند ویروس های انسانی که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شوند.

کارکرد آنتی ویروس به چه صورت است؟

نرم افزار آنتی ویروس همانطور که از نامش پیداست برنامه ای است که علیه ویروس کار می‌کند. ویروس را شناسایی یا تشخیص می‌دهد و پس از تشخیص وجود ویروس، آن را از سیستم کامپیوتری حذف می‌کند و ویروس را می‌کشد که به آن ویروس کش هم می‌گویند. نرم افزار آنتی ویروس به عنوان یک پیشگیری عمل می‌کند به طوری که نه تنها یک ویروس را از بین می‌برد بلکه از آلوده شدن هر گونه ویروس احتمالی رایانه شما در آینده نیز جلوگیری می‌کند.

چرا به نرم افزار آنتی ویروس نیاز دارید؟

سیستم بدون آنتی ویروس درست مثل خانه‌ای است که درش باز است. یک درب باز و بدون حفاظ تمام مزاحمان و سارقان را به خانه شما جذب می‌کند. به طور مشابه، یک کامپیوتر، تبلت یا گوشی موبایل محافظت نشده تمام ویروس ها را به سیستم دعوت می‌کند. یک آنتی ویروس به عنوان یک در بسته با یک نگهبان امنیتی برای کامپیوتر شما عمل می‌کند که تمام ویروس های مزاحم مخرب را دفع می‌کند. بنابراین، آیا درب خود را برای مزاحمان باز می گذارید؟

در صورتی که سیستم شما توسط ویروس مورد حمله قرار گیرد، می تواند به روش های زیر بر سیستم تأثیر بگذارد:

  • • سرعت را کم کند
  • • آسیب رساندن یا حذف فایل ها
  • • شما را مجبور به پاک کردن همه چیز کند
  • • خرابی های مکرر
  • • از دست رفتن داده ها
  • • ناتوانی در انجام هر کاری در سیستم یا اینترنت

۱- محافظت در برابر ویروس ها و انتقال آنها

یک نرم افزار آنتی ویروس عمدتاً یک عملکرد پیشگیرانه را انجام می‌دهد. هر ویروس احتمالی را شناسایی می‌کند و سپس برای حذف آن کار می‌کند. به خاطر داشته باشید که همه این کارها بیشتر قبل از اینکه ویروس به سیستم آسیب برساند انجام می‌شود. بنابراین، این بدان معناست که بیشتر ویروس‌ها قبل از اینکه آسیبی به سیستم شما وارد کنند، با آن مقابله می‌شوند. یک آنتی ویروس ممکن است بدون اطلاع شما در یک روز با بسیاری از ویروس ها مبارزه کند. کسپرسکی و بیت دیفندر از محبوب ترین نرم افزارهای آنتی ویروس هستند که این روزها در بازار موجود است.

اگر ویروسی به سیستم شما حمله کرده باشد، می توانید آن را به دوستان، خانواده و شبکه های خود منتقل کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید از سیستم رایانه‌تان و همچنین رایانه‌های آشنایانتان محافظت کنید، به خرید آنتی ویروس فکر کنید.

۲- مسدود کردن هرزنامه ها و تبلیغات

اگر یک نظرسنجی سریع در مورد نحوه ورود ویروس ها به سیستم های رایانه ای قربانیان خود انجام دهید، از نسبت ویروس هایی که از تبلیغات پاپ آپ و وب سایت ها برای ورود به سیستم های شما استفاده می‌کنند شگفت زده خواهید شد. تبلیغات پاپ‌آپ و وب‌سایت‌های هرزنامه (اسپم)، یکی از پرمصرف‌ترین دروازه‌هایی هستند که توسط ویروس‌ها برای آلوده کردن سیستم و سپس آسیب رساندن به فایل‌های شما استفاده می‌شود.

نرم افزارهای آنتی ویروس مانند آنتی ویروس کسپرسکی با مسدود کردن دسترسی مستقیم آنها به شبکه کامپیوتری شما، علیه این تبلیغات و وب سایت های حاوی ویروس مخرب کار می‌کنند.

۳- دفاع در برابر هکرها و سارقان اطلاعات

هکرها معمولاً از یک بدافزار یا برنامه ویروس برای دسترسی به سیستم قربانی خود استفاده می‌کنند. آنها بدافزار را بدون اطلاع قربانی در سیستم نصب می‌کنند. هکرها این کار را با ارسال ایمیل های مخرب به قربانیان انجام می‌دهند. سپس هکر می تواند به راحتی فایل ها و برنامه های مورد نظر خود را هک کند.

پس از آن، آنها می توانند طبق میل خود از داده های قربانی استفاده کنند. آنها می توانند آن را حذف کنند یا به آن آسیب برسانند و بعداً برای باج گرفتن آن را بدزدند. نرم افزارهای ضد بدافزار مانند Malwarebytes یا یک قفل ضد هک قرار می‌دهند، یا اسکن های منظمی برای تشخیص وجود هر گونه هکر یا برنامه های مبتنی بر هک در شبکه کامپیوتری انجام می‌دهند. بنابراین، نرم افزار آنتی ویروس محافظت کامل در برابر هکرها را فراهم می‌کند.

۴- محافظت در برابر حافظه های جانبی

به زمان های بی‌شماری فکر کنید که با استفاده از یک USB فلش،هارد اکسترنال و … داده ها را به و از سیستم خود منتقل کرده‌اید.

ممکن است پس از اتصال USB یکی از دوستانتان از کند شدن سرعت رایانه یا خرابی رایانه رنج برده باشید. تا به حال فکر کرده اید که چرا این اتفاق افتاده‌است؟ این به این دلیل است که USB یا دستگاه قابل جابجایی به عنوان یک دستگاه انتقال ویروس عمل می‌کند. بنابراین، آیا باید استفاده از حافظه های فلش را متوقف کنید زیرا هرگز نمی‌دانید کدام USB ممکن است حاوی ویروس باشد؟

نه! فقط یک نرم افزار آنتی ویروس بگیرید که تمام دستگاه های قابل جابجایی را برای هر گونه ویروس بالقوه اسکن می‌کند تا مطمئن شود که هیچ ویروسی منتقل نشده است.

۵- محافظت از داده ها و فایل های شما

نرم افزار آنتی ویروس تمام فایل هایی که وارد سیستم شما می‌شود را زیر نظر دارد. همه آن فایل‌ها تحت یک اسکن قرار می‌گیرند تا هر گونه ویژگی یا مخرب بودن بررسی شود. ویروس ها می توانند به راحتی از طریق فایل های آلوده به شبکه شما منتقل شوند و این به نوبه خود می‌تواند به داده ها و فایل های شما آسیب برساند. حتی ممکن است به دست چنین ویروس هایی، اطلاعات گرانبهای خود را به طور کامل از دست بدهید.

۶- افزایش بیش‌تر سلامتی سیستم (کامپیوتر، تبلت، موبایل و …)

به دو سیستم در کنار هم فکر کنید.

یکی از عواقب حمله ویروس مانند سرعت پایین پردازش و خرابی های مکرر رنج می‌برد. دیگری ضد ویروس است. کدام یک از هر دو سرعت بهتری خواهند داشت؟

حتما سیستمی که آنتی ویروس داره هیچ مشکلی ندارد. به این دلیل است که آنتی ویروس، ویروس را قبل از اینکه بتواند آسیب واقعی ایجاد کند متوقف کرده‌است. برخی از آنتی ویروس ها حتی ممکن است فایل های بی فایده را از منابع ناشناس حذف کنند تا فضای دیسک را آزاد کنند و سرعت را افزایش دهند.

۷- محافظت فایروال در برابر جاسوس افزارها و حملات فیشینگ

یک فایروال، به طور کلی، ترافیک ورودی و خروجی از شبکه سیستم شما را کنترل می‌کند. هنگام همراه شدن با آنتی ویروس، فایروال هر فایل یا داده ای را که از سیستم خود از طریق اینترنت به شبکه دیگری ارسال یا منتقل می‌کنید، دوبار بررسی می‌کند.

همین امر در مورد فایل ها و داده هایی که از یک شبکه خارجی دانلود می‌کنید نیز صدق می‌کند. می توانید ناخواسته یک وب سایت یا ایمیل مخرب را باز کنید و سپس قربانی یک حمله فیشینگ شوید. حمله فیشینگ زمانی رخ می‌دهد که مهاجمان به طور خاص اعتبار ورود، اطلاعات کارت اعتباری یا هر اطلاعات/داده شخصی دیگر را هدف قرار دهند. چنین حمله ای می تواند منجر به زیان مالی قابل توجه یا نشت شخصی شود. حفاظت دو طرفه فایروال از نرم افزارهای آنتی ویروس مانند آواست هر گونه ایمیل یا فایلی که می‌تواند به شما آسیب برساند را مسدود و حذف می‌کند.

۸- افزایش حفاظت از وب با محدود کردن وب سایت ها

دسترسی به وب‌سایت‌های غیرمجاز می‌تواند سیستم کامپیوتری شما را در معرض چندین تهدید سایبری، از جمله نرم‌افزارهای جاسوسی، هکرها، باج‌افزارها و غیره قرار دهد. این تهدیدها به طور بالقوه می‌توانند داده‌ها و فایل‌های شما را به خطر بیندازند. یک نرم افزار آنتی ویروس دسترسی به وب شما را محدود می‌کند تا فعالیت های شما را در شبکه های غیرمجاز محدود کند. این کار برای اطمینان از دسترسی شما فقط به وب سایت هایی انجام می‌شود که برای سیستم رایانه شما ایمن و بی ضرر هستند.

۹- مراقبت از بچه ها

بزرگترین دردسر برای والدین در این دوران پیشرفته این است که چه خوب و چه بد، فرزندانشان می توانند آشکارا با استفاده از اینترنت به هر چیزی دسترسی داشته باشند.

والدین نمی توانند همیشه مراقب کارهایی که فرزندانشان در رایانه انجام می‌دهند باشند. و آنها نمی توانند همیشه به بچه های خود در مورد وب خوب و بد آموزش دهند زیرا بچه ها به راحتی اذیت می‌شوند. برنامه آنتی ویروس می‌تواند راه حلی برای چنین والدین نگرانی باشد. این می‌تواند ابزار نظارتی را ارائه دهد که از طریق آن می‌توانید فعالیت های فرزندان خود را به شیوه ای ایمن و در عین حال کارآمد بررسی کنید. نرم افزار آنتی ویروس گزارش های مناسبی از فعالیت های فرزندتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. نرم افزار ESET یکی از برجسته ترین آنتی ویروس هایی است که کنترل والدین را ارائه می‌دهد.

۱۰- محافظت از رمز عبور

شما با یک رمز عبور از داده ها و حساب های ارزشمند خود محافظت می‌کنید و سپس فکر می‌کنید که داده ها و حساب های شما محافظت می‌شوند.

دزد رمز عبور می تواند بعداً از شما باج گیری کند یا از رمز عبور شما برای دسترسی به اطلاعات حساس استفاده کند. علاوه بر استفاده از آنتی ویروس، می توانید برای امنیت بهتر به فکر استفاده از نرم افزار مدیریت رمز عبور (پسوور منیجر) نیز باشید.

آنتی ویروس اورجینال را از کجا بخریم؟

امروزه سایت‌های زیادی در زمینه فروش آنتی ویروس فعالیت دارند که یکی از آنها فروشگاه اینترنتی ویندوز ایران است.

این فروشگاه به صورت اختصاصی انواع لایسنس آنتی ویروس اورجینال را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند.

اگر به دنبال خرید آنتی ویروس کسپرسکی، بیت دیفندر، نود 32، آویرا و سایر آنتی ویروس‌های معتبر هستید پیشنهاد می‌کنیم به این فروشگاه هم سری بزنید. آدرس اینترنتی فروشگاه ویندوز ایران

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.