معرفی کمپ کویری سندباد یزد دروازه قران

۱۵ بازديد



اگر شما هم می‌خواهید به دور از هیاهوی شهری به یک جای ساکت و دلنشین سفر کنید این مطلب را تا انتها بخوانید.

شهر یزد به دلیل اقلیم آب و هوایی که دارد کویرهای زیادی در اطراف آن به وجود آمده اند که هر گردشگر که به این شهر سفر می‌کند می‌خواهید برای یک بار هم که شده کویرنوردی را تجربه کند.

یکی از کمپ های کویری که در استان یزد قرار داد و فاصله‌ی آن از شهر بسیار کم است کمپ کویری سندباد یزد است .

 

معرفی کمپ سندباد یزد

این کمپ کویری نزدیک به دروازه قران شهر یزد قرار دارد و فاصله‌ی آن از این شهرستان حدود ۸ کیلومتر است.

کافیست شما به میدان دروازه قرآن یزد بروید و سپس به سمت جاده نصرآباد و در یک مسیر خاکی نزدیک به یک ساعت حرکت کنید تا به کمپ کویری سندباد برسید، این کمپ زیبا و مجلل تمام اقلام ضروری را در خود جای داده است، پس نگران تهیه اقلام ضروری نباشید.

این کمپ کویری یکی از کامل‌ترین کمپ‌های کویری استان یزد به شمار می‌رود زیرا علاوه بر امکانات کامل رفاهی امکانات تفریحی بسیار خوبی دارد در ادامه امکانات رفاهی و گردشگری این کمپ را نام خواهیم برد.

امکانات رفاهی کمپ کویر سندباد یزد:

 

  • سرویس بهداشتی
  • حمام
  • سوئیت های مجهز
  • رستوران

امکانات تفریحی کمپ سندباد دروازه قران یزد

 

  • اسکی روی شن
  • شتر سواری
  • موتور سواری چهار چرخ
  • سافاری
  • پروازه با پاراگلایدر
  • رصد ستارگان
  • اسکی روی شن (سندبرد)
  • پرواز با کایت باگی

با توجه به اینکه این کمپ حدود یک ساعت با استان یزد فاصله دارد و برای رسیدن به آن می‌بایست جاده‌های خاکی و ناهموار را بپیمایید، پیشنهاد میکنیم که حتما همراه خود راهنما به همراه داشته باشید.

برای سفر به کویر چه لوازمی لازم است؟

برای اینکه در سفر تجربه‌ای لذت بخش داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم مواردی که در زیر نام می‌بریم را حتما همراه خود داشته باشید.

 

  1. یک کوله مناسب برای به همراه داشتن وسایل تهیه کنید. ترجیحا از کوله‌های ورزشی با جیب‌های متعدد و جادار استفاده کنید تا به همراه بردن وسایل و یافتن آن‌ها در زمان سفر برایتان ساده و آسان باشد.
  2. اوراق شناسائی و بلیط‌ها را به همراه داشته باشید و حتماً پول کافی برای تجربه و ورود به مکان‌های مختلف داشته باشید. همچنین کارت‌های بانکی خودتان را نیز داشته باشید.
  3. باطری، پاوربانک، کابل شارژ را به همراه داشته باشید. در طول سفر نیاز زیادی به عکاسی و کار با گوشی خواهید داشت. پس به فکر تامین انرژی آن‌ها داشته باشید.
  4. دوربین عکاسی را با خودتان بردارید. یادتان باشید شما واقعاً به تصاویر این سفر نیاز دارید.
  5. حتماً با خودتان هدفن بردارید.
  6. کلاه آفتابگیر (ترجیحا با پوشش دور کلاه برای جلوگیری از آفتاب خوردگی پشت و گردن)، عینک دودی و دستمال گردن (چفیه) هم به همراه داشته باشید.
  7. یک بطری آب مناسب بردارید تا در راه و کویر تشنه نمانید.
  8. برای طول سفر خوراکی‌های شیرین و تنقلات بردارید. در سفر به کمپ کویر یزد، اشتهای شما باز می‌شود، پس حتماً غذا و چاشت کافی داشته باشید.
  9. لباس گرم را از یاد نبرید. درست است که کویر گرم است، اما شب‌ها سرمای استخوان سوزی دارد. حتماً با خودتان لباس به خصوص بادگیر بردارید.
  10. کفش مناسب داشته باشید. بهتر است از کفش‌های مناسب کوهنوردی و یا کفش‌های ورزشی در این سفر استفاده کنید تا پای شما آسیب نبیند و خسته نشوید.
  11. اگر داروئی مصرف می‌کنید حتماً آن را با خود بردارید و در صورتی که عدم مصرف دارو می‌تواند سبب عارضه ای در شما شود که نیازمند کمک باشید این موضوع را به مدیر کاروان خود و همراهان اطلاع دهید (به خصوص بیماران دیابتی، قلبی و تنفس این موضوع را باید به همراهان و رئیس کاروان اطلاع دهند).
  12. از لباس‌های سفید و رنگ روشن و ترجیحا نخی استفاده کنید تا تعریق شما حداقل باشد.

اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت در کویر می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم کمپ کویری سندباد یزد را به خاطر داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر ، تصاویر و همچنین رزرو می‌توانید از طریق وب سایت کمپ کویری سندباد یزد به آدرس زیر اقدام نمایید.

https://sinbadcamp.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.