۵ روش براي غير فعال كردن آپديت ويندوز ۱۰ را بشناسيد!

۱۶ بازديد

 

زماني كه مايكروسافت ويندوز 10 را ارائه كرد، غوغايي در جهان به پا شد چرا كه ديگر از رابط قديمي و خسته‌كننده ويندوز ۷ خبري نبود. البته بايد اين را هم گفت كه اين به مفهوم حذف منوي استارت نبود. در حالت كلي، ظاهري يكپارچه، كاربردي و مدرن با تركيب رابط كاربري مترو با منوي استارت خلق شده بود. قابليت پردازش ها در ويندوز ۱۰ نسبت به ويندوزهاي قبلي سريعتر است و همچنين امنيت بالاتري از نسخه هاي قبلي دارد.

با اين وجود، هنوز هم مشكلي كه كاربران Windows 10 را اذيت و خسته مي كند  آپديت خودكار يا Automatic Update مي باشد كه مانند نسخه هاي قبلي نمي توان آن را از بخش مربوط به آن غير فعال كرد. "غير فعال كردن آپديت ويندوز ۱۰" از سؤالات بسياري از كاربران مي باشد كه به دنبال راهي براي حل اين مشكل آزاردهنده مي باشند. در زير چند روش غير فعال كردن آپديت ويندوز 10  را براي شما كاربران عزيز شرح مي دهيم.

علت به روزرساني خودكار ويندوز 10  چيست؟

سؤال عمده اي كه براي كاربران پيش مي آيد اينست كه چرا نمي توان مانند نسخه هاي قبلي ويندوز، Windows Update را به حالت دستي و يا خاموش قرار داد؟ بايد گفت، اين قابليت به امنيت و تجربه كاربري مربوط مي شود. هدف شركت مايكروسافت از ارائه بسته هاي بروزرساني، رفع خطاهاي موجود جهت افزايش امنيت و كارايي و ارائه ويژگي هاي جديد براي كاربران مي باشد. در ادامه بررسي اين شركت تصميم به آپديت ويندوز بدون اجازه از كاربر و به طور خودكار كرد. توصيه ما به شما اين است كه اگر مشكلي با مصرف بسته اينترنتي نداريد، از كار با ويندوز ۱۰ لذت ببريد، در غير اين صورت براي غير فعال كردن آپديت ويندوز ۱۰ با ما همراه باشيد.

بستن آپديت ويندوز 10 به صورت خودكار در اتصالات محدود اينترنت

زماني كه در ويندوز 10، يك كانكشن اتصال به اينترنت را در حالت metered قرار مي دهيم، ويندوز از دانلود آپديت‌ها به هنگام متصل شدن به اين كانكشن، خودداري مي‌‌كند. به طور خودكار ويندوز 10 برخي كانكشن‌ها را در حالت metered قرار مي‌دهد اما ما نيز مي توانيم كانكشن‌هاي دلخواه خود را در حالت محدود قرار دهيم. در اين حالت محدود، آپديت‌هاي ويندوز دانلود نمي‌شوند. اين را هم يادآور مي شويم كه بعد از قطع اتصال و اتصال دوباره، وضعيت كانكشن از حالت metered خارج نمي شود. پس پيشنهاد مي شود كه اگر از اينترنت با ترافيك محدود استفاده مي كنيد بر روي آن حالت metered را فعال كنيد و براي آپديت ها در ساعات رايگان اينترنت حالت metered را غيرفعال كنيد.
  • در مرحله اول به كانكشن اينترنت خود در ويندوز وصل مي شويم.
  • مرحله دوم: اپليكيشن Settings را اجرا مي كنيم.
  • مرحله سوم: به گزينه Network & Internet رفته و قسمت  Advanced options زير ليست شبكه‌هاي واي‌فاي را كليك مي كنيم
  • مرحله چهارم: گزينه‌ي Set as metered connection را بر روي On قرار مي دهيم.
بعد از فعال كردن اين گزينه، اگر به Windows Update نگاهي بياندازيم خواهيم ديد كه ويندوز با حساب كردن كانكشن ما بعنوان يك اتصال محدود، از آپديت خودكار جلوگيري مي كند. در اين بين با صلاح ديد ما دكمه‌ Download  همچنان جهت دانلود آپديت‌ها وجود دارد.

غير فعال كردن آپديت ويندوز 10 به روش Group Policy                                


  • اين روش به وسيله ويرايش‌گر Group Policy ويندوز انجام مي شود بايد گفت كه Group Policy در همه نسخه‌هاي ويندوز 10 به جز نسخه‌ي Home موجود مي باشد.
  • مرحله اول:  ابتدا كليدهاي تركيبي Win+R را فشار مي دهيم.
  • مرحله دوم: در پنجره‌ي Run عبارت gpedit.msc را وارد مي كنيم و Enter مي زنيم.
  • مرحله سوم: در پنجره‌ي Local Group Policy Editor به مسير زير مي رويم:  Computer ConfigurationAdministrative TemplatesWindows ComponentsWindows Update
  • مرحله چهارم: در سمت راست، Configure Automatic Updates را پيدا كرده و روي آن دوبار كليك مي كنيم.
  • مرحله پنجم: گزينه‌ي Enabled را در پنحجره باز شده انتخاب مي كنيم.

سپس در ليست،‌ گزينه‌ي مورد نظر خود را انتخاب مي نماييم:

  1.    : Notify for download and notify for install *اطلاع‌رساني پيش از دانلود و نصب آپديت‌ها.
  2.  : Auto download and notify for install* دانلود خودكار دانلودها و اطلاع‌رساني پيش از نصب آن‌ها.
  3.   : Auto download and schedule the install* دانلود خودكار دانلودها و برنامه‌ريزي جهت نصب آن‌ها.
  • مرحله ششم: روي دكمه OK كليك مي كنيم.

حالا اگر به Windows Update نگاهي بياندازيم و اول روي Check for updates و بعدAdvanced options كليك كنيم با پيام قرمزرنگ روبرو مي شويم كه حاوي مطلب، تغيير يافتن تنظيمات آپديت ويندوز مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.